Just Cause 2 Multiplayer: выход открытую в бету Steam, получение ключей и список изменений

Новости Моды

Как писалось в прошлых статьях, независимые разработчики сварганили мультиплеерный мод для Just Cause 2.


Давным-давно, в далёкой-далёкой галактике... Короче, писали мы уже про мультиплеер Just Cause 2, и сейчас я вам отвечу на несколько вопросов.

- А что это? Что за мод?
Представьте: остров из одиночной игры, по которому бегают множество Рико родригезов, пытаясь убить друг друга. Собственно, режима 2: ДМ и песочница, но всё сводится к тому, что тебя переезжает катер, когда ты летишь по небу на своём грузовике. В общем, делай, что хочешь. Доходчиво?

- Эй, Цянид, а почему разработчики молчали с августа и вестей от них не было?
Да всё потому что они работали для вас, ребята. И могут с гордостью заявить: JC2-MP идёт Пар доступна в Стиме. А это значит, что вы можете добавить игру себе в библиотеку и присоединяться к вашим друзьям.

хотя пар действительно идёт

- А как ключик-то получить?
Да очень просто. Просто переходим по этой ссылке: http://www.jc-mp.com/keys/ и логинимся через Стим. Получаем заветный ключик, вводим его в стиме. В нижней левой части стима нажимаем кнопочку "добавить игру", потом "активировать через Steam", вводим свой ключ и наслаждаемся игрой. Кстати, если у вас нет лицензии, то ничего у вас не получится, кусайте локти, покупайте одиночную игру.
  • Купить лицензию Дешевле чем в Steam
  • Поискать более выгодную цену на ПлатиРу


    - А что изменилось-то, Цянидка?
    -Так, ну, самое главное, как говорилось выше, игра стала доступна в Стиме. И чтобы это отпраздновать, разработчики изменили интерфейс в меню. То есть окно настроек, браузер в игре и многое другое - всё это адаптировано под Стим. Можно через него любимого присоединяться к игрокам. Изменяются и добавляются новые функции консоли. Её максимальный размер буфера 1024, а старые элементы удаляются. Реализованы новое главное меню, браузер серверов, функция быстрого коннекта, диалоговые окна для ошибок и меню паузы. Об обновлениях можно очень долго рассказывать, лучше вот вам полный список изменений на английском копипастну:

    New Features:
    Client
    Base features
    Added being able to join on other players through Steam
    Console now scrolls to the bottom on the addition of a new item
    Console now has a maximum buffer of 1024; older items are purged
    Added client/dropzone as a place to drop in JC2-MP zip assets such as images
    Improved hit detection considerably; almost all weapons willl correctly report attacker
    Replaced D3DX image loading with ResIL, resulting in improved compatibility and a 3x speedup
    JC2-MP is now initialized at start-up instead of at the main menu
    Window title is now "Just Cause 2: Multiplayer Mod"

    Implemented a main menu
    Implemented a password dialog
    Implemented a server browser
    Implemented quick connect
    Implemented a pause menu
    Added modal dialogs for errors

    Lua
    Added LocalPlayerForcePulseHit so the air propulsion gun, etc can be suppressed
    Added Image:Draw( position, size, uv1, uv2 ) to simplify operations
    Added Model:GetTopology and Model:SetTopology to replace the argument to Model:Draw
    Added a ref-counting system for the mouse cursor, fixing all bugs where the cursor would be invisible/visible for no apparent reason
    Added a new syntax for Image.Create to allow creating assets from different sources
    Added a VehicleCollide event for player vehicle and vehicle vehicle collisions
    Added EscPressed to TextBox
    Added Game:FireEvent for firing JC2 events
    Added missing entries to GameSetting enum

    Server
    Lua
    Added Network:SendToPlayers( players, event_name, [args] )
    Added PlayerAuthenticate event for when a player is authenticated by Steamworks

    Shared
    Base features
    Implemented Steamworks
    Added camera-relative streaming, making a spectator mode possible

    Lua
    Added World class to significantly simplify operations with virtual worlds
    Worlds are automatically removed after module unload
    Added Vehicle:GetTemplate and Vehicle:GetDecal
    Added Vehicle:GetDriver
    Added Vector:DistanceSqr, Vector:DistanceSqr2D, and Vector2:DistanceSqr
    Added Scalar * Vector and Scalar * Vector2

    Bug Fixes:
    Client
    Fixed crash where the local player's parachute was used without checking for existence
    Fixed crash where the character controller was used without checking for existence
    Fixed minimap not following modified camera position
    Fixed crash where players could crash upon entering a motorbike, or seeing someone enter a motorbike
    Fixed bug where players could be stuck in the sitting animation while their vehicle was removed
    Fixed bug where players could be entered into a vehicle at random
    Fixed Properties exposed to Lua being incorrectly named
    Fixed bug where drowning resulted in no respawn due to Player:GetHealth returning greater than 0
    Fixed crash with Vehicle:SetHealth repairing tyres
    Fixed bug where IsValid could return false for a LocalPlayer
    Fixed bug where you could spawn with a SMG / grenade with an empty JC2-MP inventory
    Fixed bug where bikes would spawn with the wrong colour on the fenders
    Fixed crash where mouse ref could persist and attempt clean-up
    Fixed Input:GetValue being completely broken
    Fixed permanent Woet Time on start-up (bright cyan skies, completely blackened ground)
    Fixed bug where mouse cursor clipping wasn't applied correctly
    Fixed being able to open the chat while the chat was invisible
    Fixed bug where Rico would flicker in and out of existence due to model loading issue
    Fixed crash when attempting to update the panel colours of an invalid game vehicle
    Fixed crash when a nearby vehicle blew up and damaged the player
    Fixed SetMass crash where the vehicle may not exist
    Fixed crash on module unload resulting from GUI events not being removed
    Fixed crash when Refcountable attempted to remove invalid refs
    Fixed bug where weapons would have insanely high impulse values
    Fixed Client:GetStreamedPlayers returning a table instead of an iterator
    Fixed crash when player was subject to something in the world exploding
    Fixed bug where Model vertex count was uninitialized
    Fixed bug where you could go into an undead state if restored to full health from death
    Fixed bug where Alt+F4 would pause game; now instantly closes game
    Fixed bug where GWEN sliders would not update their bar from their value after layout
    Fixed crash when disconnected during loading screen
    Fixed bug where players who failed to spawn on your client would remain unspawned; the "ghost vehicles" are no more

    Server
    Added protection against creating a vehicle with an invalid model ID
    Removed invalid weapons from valid weapons list
    Modules can now fire registered events to themselves on load
    Moved Player:EnterVehicle to the server
    Fixed bug where a module was being kept alive by an unnecessary reference
    Fixed crash when a non-existent module was loaded
    Fixed the disabling of unoccupied vehicle respawn; was broken due to refactoring
    Fixed crash upon destroying a world with a player inside of it
    Fixed ambiguous message when ban list was missing
    Fixed crash-on-close when cleaning up Worlds
    Fixed invalid reporting of player count / max player count
    Fixed crash-on-close when destroying the DefaultWorld
    Fixed bug where overriden camera positions were ignored

    Shared
    Restricted network messages to 5 megabytes in size
    Fixed potential crash with the no-argument version of Network:Send
    Fixed crash when firing a registered event across modules with an expired pointer
    Fixed invalid vehicle mass; mass is now server-authoritative; broken vehicle physics fixed
    Fixed _init.lua not being loaded in subdirectories
    Fixed missing vehicle names in vehicle name array

    Other:
    Client
    Vehicle:SetHealth(>0.2) now removes fire and smoke particle effects
    HSVColorPicker now uses a shader instead of per-pixel draw calls, resulting in an incredible performance boost
    Vehicle:SetHealth(1) now restores wheels to normal condition
    Removed F2 to connect

    Server
    Removed player death messages in server log; scripts can be used

    Shared
    Lua
    Renamed PreClientTick/PreServerTick and PostClientTick/PostServerTick to PreTick and PostTick respectively

    Сразу ясно, что разработчики не зря хлебушек едят, одних багов вон сколько исправили.

    Финальный бета тест пройдет в период с 7 декабря 2013 года по 14-е.

    C вами был Цянидушка, семь футов под килем вам.